torsdag 31. januar 2008

Lasse Berre og oppdragsfoto

Nytt tre-ukers kurs. Jeg tror dette er veldig nyttig og lærerrikt, alle kursene vi har er jo det, men jeg tror særlig dette er veldig viktig! Fotografen Lasse Berre er lærer for kurset og førsteinntrykket er bra. Det virker som han veit hva han snakker om, og er ærlig og direkte - det er positivt! Kurset begynte på tirsdag, spennende og skummelt. Vi fikk en oppgave som skulle leveres i dag ; "bruk sykkelen hele året" - fri tolkning. Hele tirsdag og onsdag gikk med til iherdig tankevirksomhet, uten helt å komme på noe bra. Jeg fikk en smule panikk i går ettermiddag da jeg begynte å innse at det nærmet seg innlevering... og jeg hadde ingen idè - til slutt gikk jeg for det første og beste jeg kom på. Gikk innom en sykkelbutikk og fikk låne ett sykkelhjul til en barnesykkel. Jeg var supernervøs i dag... innlevering er ikke noe gøy når man ikke har noen god følelse for det man har gjort. Men jeg blei så glad da det viste seg at han likte det veldig godt - det var helt utrolig deilig og jeg blei så letta :) Satt liksom på nåler under hele evalueringa mens jeg venta på at mitt bilde skulle dukke opp på skjermen og få dommen... Det er en ubeskrivelig følelse når det viser seg at man ikke har bomma så mye som man trodde likevel!


"Bruk sykkelen hele året"

Jeg ville løse oppgaven enkelt og grafisk, hvor sykkelhjulet representerer sykkelen og fargene representerer de forskjellige årstidene.

Kurset vi skal ha nå de to neste ukene handler mye om teori, men også oppdragsfoto. Altså at vi skal øve oss i hvordan det er å få ett reelt oppdrag fra en kunde. Teorien går mye på markedsføring, prising, regnskap og hvordan etablere seg som fotograf. Dette er ting vi veit lite om, og som derfor er veldig nyttig å få en innføring i!

Blir veldig mye fotosnakk for tida, men det er jo omtrent det eneste jeg driver med... Skal prøve å blogge andre ting innimellom. Kan jo fort bli litt for mye av det gode ;)

Ingen kommentarer: