fredag 25. september 2009


Det er ikke så lett å kaste.
I alle fall ikke når det er minner.
Fra lenge siden.
Men noen ganger må man bare.
Tingene tar for mye plass.
Og man trenger de jo ikke lenger.

(Denne kasta jeg ikke, den er rett og slett for sjarmerende...)

Det pågikk nemlig en stor opprydding i kottet i går, og jeg blei sjokkert over alle skolebøkene jeg har tatt vare på. Jeg innså at mesteparten måtte kastes...

Men det var gøy å se igjennom alt og tenke tilbake...!
Så skal det sies at det var en del om fikk være igjen også ;)
Man kan jo ikke kvitte seg med alt! 


5 kommentarer:

Åsta sa...

32785589
Oi-oi Marte. Er det ikke rart.....! - Å se på tegninger, skrift og flid fra for lenge, lenge siden. Godt å få ryddet opp (nok aller mest for mamma!), og jammen godt at du har tatt vare på biter fra din barndom =)

Åsta sa...

det kom visst noen tall også.... en hemmelig kode....;-)

Runa sa...

Syntes du har vært kjempeflink til å kaste! Man behøver ikke ha flere - veldig mange kilo skolebøker i tilfelle man skulle se på de ...en gang!Jeg er "semmental" ;-)selv jeg,men jeg er flink til å kaste og gi bort også!Tante Åsta har nok rett at det er litt deilig for mamma og ikke være lager for ALT!Det har vært veldig koselig å ha deg boende-vi har blitt bortskjemt med middag og div. hjelp i heimen!Stor TAKK for all hjelp og koselige stunder!Finalen var nystekte scones kl. O615 på torsdag!IMPONERENDE!!!
VELDIG GLAD I DEG!

Marte sa...

Åsta: Jo, det er veldig rart...! Godt å få rydda ja, men som du sier var det nok aller mest for mamma ;)
Mamma: Jeg skjønner veldig godt at det ikke er så gøy å være lager for ALT av unødvendige ting... jeg bare glemmer det bort noen ganger...! Men det var faktisk litt deilig å kaste også!!
Jeg er veldig heldig som har fått lov å bo hjemme helt gratis! Klart jeg i alle fall må hjelpe til litt :)
Veldig glad i deg også!

Ellmine sa...

Å jeg gjorde det samme til jul i fjor. Blei mye å si farvel til. De notatbøkene vekket fram minner for meg også. Ungdomsskolen. Husker vi "viska" ut fargen på bøkene og tegna nye ting med viskelæret, tror vi satt endel ved siden av hverandre på ungdomsskolen fordi jeg hadde også sånne bøker og herma sikkert etter deg som var så kreativ=)