søndag 11. mai 2008

Ferdig!
Utsmykkingsprosjekt
Målet med oppgaven er å vise kompetanse til å integrere fotografi i samarbeid med en tenkt eller reel oppdragsgiver i et konkret fysisk miljø. Fotografienes form og innhold skal utformes til å ivareta "oppdragsgivers" ønsker og behov i forhold til arkitekturen og miljøet som skal utsmykkes. Det skal legges vekt på at utsmykkingen bidrar til å kommunisere en opplevelse som samsvarer med oppdragsgivers visjoner, ambisjoner, identitet og samtidig gir betrakter en spennende opplevelse.
I tillegg til alle bildene i selve utsmykkingen, skal det leveres et fotografi som viser utsmykkingen innmontert i valgt miljø.
I mitt prosjekt har jeg jobbet med overhead/prosjektor som reflekterer farger og møstre ved hjelp av transparanger. Jeg ville jobbe med modeller med afrikansk bakgrunn. Og effekten i lyset kom veldig bra fram på mørk hud!
En stor takk til de flotte menneskene som stilte opp som modeller!










Utsmykkingen innmontert i valgt miljø: SEVO, Senter for voksenopplæring i Trondheim.

Tanken min er at bildene skal printes på pleksiglass for å kunne sees like godt inne - og utenfra i de store vinduene på forsiden av bygget.

Nå står eksamen for tur - virkelig på tide å komme skikkelig i gang nå...!

8 kommentarer:

Runa sa...

DETTE VAR SUPER FLOTT!
Så spesiell stemning!Dette likte jeg kjempe godt!
..og eksamen ...jeg vet det er MYE!
Men DU KAN!Pust med magen nå ..så kommer kreativiteten tytende.. ;-)!
Stor varm bamse klem!

Ellmine sa...

Syns de blei enda finere enn jeg hadde sett for meg, utrolig kult og originalt tema, konsept. Bildene hadde jo passet perfekt i det bygget du valgte også. "fargerikt felleskap";)
Lykke til med eksamen da!
Stor klem

Heidi sa...

Kjempe flotte bilder! Og veldig deg med det transparente! ;) Gjorde seg godt på det bygget!
Gleder meg til å møte deg på 17 mai! Lykke til med eksamen!
ChingChing

Marte sa...

Tusen takk alle sammen - veldig koselig å få tilbakemeldinger :)

Betty Boom sa...

Herregud for noen fine bilder, Marte. Skulle bare stikke innom for å si at tattooen er ferdig og bilde på Betty42 :o)

Håper det går bra i eksamenstiden :)

Surfine sa...

ååååå så stilig!! likte så godt fargene i bildene, veldig stemningsfult!!!

Lykke til med eksamen!!! Stå på:o)

Klem

=Anja sa...

--------------------------------------
Nydlige bilder med "Black Power" :0)
---------------------------------------

Anonym sa...

Så artig!!! og virkelig kreativt!

Lykke til på eksamen, Marte!!

Klem, Sylvi